Visueel
verrassen

visueel verrassen

Visueel
verrassen

= VOL

In deze workshop leer je beeld kiezen dat beklijft. Lees hieronder meer over de inhoud en over beeldexpert Wim Honders.

Inhoud van de workshop Visueel Verrassen:

Doe de stopkracht test!

Hoe zorg je dat je visueel ‘binnenkomt’ bij je publiek? Welk beeld zorgt ervoor dat je cover, profielfoto, homepage, affiche of campagne onthouden wordt?

Deze workshop helpt je om visueel te verrassen. Aan de hand van een keur aan voorbeelden, maar vooral door middel van een heldere en krachtige ‘eye-stopping appeal’ die je doelgroep letterlijk doet stoppen temidden van alle visuele afleiding waarmee we dagelijks worden gebombardeerd.

Via de zogenaamde stopkracht-test waarmee we tijdens deze workshop oefenen wordt snel duidelijk welk beeld als ‘binnenkomer’ werkt en welk beeld zeker niet. En wat de visuele criteria zijn die dit bepalen.

Een speciaal ontwikkelde checklist helpt je om onder tijdsdruk (en samen met andere deelnemers) exact dát beeld te kiezen dat de meeste impact heeft en het beste ‘beklijft’.

Over Wim Honders:

Wim is conceptontwikkelaar, bladenexpert en redactioneel adviseur – print en online. Als creatief directeur van onder meer Scripta Media (Weekbladpers) en Boomerang Publishing heeft hij talloze (crossmediale en bekroonde) concepten ontwikkeld voor bedrijven, merken en instellingen. Hij is specialist, publicist en spreker op het gebied van beeldcommunicatie en crossmedia.

Kun je niet wachten tot Het Taalcongres en wil je snel nieuwe vaardigheden leren? Bekijk onze trainingsagenda.