Schrijven voor chatbots

Schrijven voor chatbots

Coraline Krak

In deze workshop leer je de technische, psychologische en praktische aspecten van het schrijven voor voice assistants en chatbots. Lees hieronder meer over de inhoud en over conversational copy expert Coraline Krak.

Inhoud van de workshop:

To bot or not to bot?

Dat is niet meer de vraag, maar een zekerheid.

Is het soms nog pionieren? Ja. Is het perfect? Nog niet.

Is het een hype of ‘here to stay’? Het laatste.

Heb je je wel eens afgevraagd hoe jouw merk klinkt als voice assistant? Een mannenstem of die van een vrouw? Wat doe je met het logo? Is het verstandig als je klant wel of niet weet of hij met een bot praat?

Hoe zet je voice en chatbots in in je contentstrategie? Want het zijn niet alleen middelen van je Customer Care-afdeling. Het gaat veel verder dan dat. Hoe begin je überhaupt?

Schrijven voor chatbots en voice assistants vergt andere expertise dan ‘alleen’ copywriting.. Het is spreektaal versus schrijftaal. Geen staccato antwoorden oplepelen, maar een gesprek aangaan. Met bijpassende intonaties, pauzes, accententen en – bij meertalige bots- aan cultuurverschillen.

Context, psychologie, kennis van technologie, design en flows zijn van invloed voor het ontwerp van een goede bot.

Wat komt er aan bod bij een goede bot?

Tijdens deze workshop neemt Coraline je mee in de technische, psychologische en praktische aspecten van het schrijven voor voice assistants en chatbots.

Schrijf je nu in met Super Early Bird korting

Over de trainer:

Coraline Krak is een door de wol geverfde (digitale) copy en content expert met een voorliefde voor innovatie. Zij heeft onder andere voor KLM, Albert Heijn en Schiphol gewerkt. Bij de laatste was ze aanjager en verantwoordelijk voor  de conversational copy op het gebied van chatbots, voice assistant en UX.

Kunnen nieuwe vaardigheden niet wachten tot Het Taalcongres? Bekijk onze trainingsagenda.